Veckan som gått!

Ja det har väll gått en vecka sedan jag gjorde ett inlägg sist =).

Förra veckan var det mest plugg och plugga efter skolan så det hände inte jätte mycket under veckan.
Vi var dock på ett litet (vi kan kalla det) lekland, med massa olika spel, basket biljard och massa olika maskiner att göra av med pengar på. Men det roligaste dom hade var dock en battingcenter? där man kunde slå bollar som om det var riktig baceball. Det var riktigt roligt!!! 


Helgen:
Fredagen var det som vanligt skola till 5 på dagen, sedan hem till det lokala varuhuset för att byta en tröja jag köpt i fel storlek. Var inte hemma från klockan var 8 på kvällen. Efter några öl stack vi till Shibuya. Det var meningen att jag skulle ta en bar runda med en skolkamrat men han hoppade av när jag satt på tåget dit. Iallafall stack jag med till klubben Camelot och som vanligt första tåget hem kl 5 på morgonen =). Var inte i säg fråns kl 7.

Lördagen:
Upp kl 10:30 efter 3½ timmes sömn för att ta mig till Higashi-Funabashi för att gå en på liten BBQ. Det hos Gaëtan vi hade BBQ'n och vi hade precis lika trevligt som vi hade förra gången vi var där. Dock inget drickande denna dagen. Kl 7 på kvällen var det en stor fyrverkeri-show i Odaiba. Vi tog oss dit som säkert gick på 200 kr fram och tillbaka. Och precis som i Asakusa var det en jäkla massa människor där. Vi fick se showen mellan en massa träd och då hade vi ändå fått gå och leta efter ett hyfsat ställe i halvtimme.

Söndagen:
Det var då äntligen dags för den första riktiga jordbävningen här i Tokyo. Jag har faktiskt sett fram emot att få känna av en riktig jordbävning. Men jag var ju såklart på tåget när det hände och kände inte ett dugg!!!

Natten till tisdagen var det ännu en som Martin kände av men jag sov som en stock så jag missade den också!!!

Riktigt fräckt hus i Ginza.
giinn
Nintendo DS nördar i Akihabara. Och som ni ser är det inte små ungar som spelar här i japan utan det är mest medelåldersmän. Vad detta "LAN" är för något fattar jag inte, men det ser roligt ut när det står 60 pers i en liten inhängnad ruta och spelar DS.
ginzahus
martinbat
Hur man kan stava rätt på ena stället och fel precis bredvid utan att upptäcka det fattar jag inte!
skoaff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0