Pakutch hamburgare!

Efter en långhelg var det då dags för skola igen och 9 nya kanji's att försöka banka in i huvudet och massa nya ord.
Efter skolan igår (tisdag) stack vi för att kolla på en gratis Stand-up show i Shibuya. Showen var ingen höjdare alls, amerikaner och engelsmän som står och drar näst intill rasistiska skämt om japaner. Dock så var där en japan som uppträdde också och han var den enda som fick hela baren att skratta. Iallafall så var dagens höjdpunk när vi käkade middag på hamburgar restaurangen Pakutch. När vi såg menyn hade de en burgare som kostade ca 120 sek och såg rätt så maffig ut. Jag och Gaëtan(klasskamrat) snackade om att det hade varit kul och äta den men att den var för dyr. Men i sista sekund när jag skulle beställa så ändrade jag mig och tog den store och då var Gaëtan också tvungen att ta den. Inte nog med att den var överdrivet stor, det var nog den godaste hamburgaren jag ätit. 

Idag (onsdagen) stack jag till Tokyo Dome för att försöka hitta vykort, som knappt existerar i detta land. Kan inte hitta något som äns påminner om en souveniraffär. Så jag hittade så klart inga där heller men det är bara att leta vidare. Efter att ha pluggat på Starbucks i 3 timmar tog jag tåget hem och hamnade så klart på ett Rapidtåg. Det roliga med rapidtågen är att det hoppar över en massa små stationer däribland våran. Den stannar dock på Urayasu stationen som är precis innan vår station. Om man nu vill kan man vänta 5-10 minuter på nästa lokal tåg eller gå den lilla biten hem som tar typ 20 minuter. Jag bestämde mig för att gå och skulle ta en genväg vilket slutade med att jag efter 40 minuter kommer tillbaka till Urayasu stationen och tar tåget en station hem =).

Vem skulle inte vilja äta en hamburgare här när man har en sån ful symbol.
hammu
Jag och min hamburgare. Gaëtan ser lite rädd ut för sin.
bigmac
Den får inte riktigt plats i munnen.
big mac 2

Kommentarer
Postat av: Dad

he he... jag brukar ju alltid gå vilse när jag ska ta en genväg...ärftligt?

2009-07-22 @ 21:18:13
Postat av: Niclas

Jag brukar alltid hitta rätt. Vet inte fortfarande inte var jag gick någonstans. Jag har prövat kolla på googlemaps men kan inte hittade ställena jag gick förbi igår.

2009-07-23 @ 15:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0