Sumida River Fireworks Festival

På fredagen var det plannerat för karaoke igen i Shim-Matsudo(en bra bit utanför Tokyo). Men efter skolan stack jag med Gaëtan för att han ville skaffa en *gaijinmobil*(samma mög som vi har). Jag hade varnat honom om hur lång tid det tog men han trodde inte riktigt på mig när vi kom dit var det 4 st förre honom och efter ca 30 min var det hans tur. Det tog nästan en timme för honom att få mobilen. Jag har ingen anning vad det är dom knappar in i datorn men det måste vara en hel del eftersom det tog oss lika lång tid. Iallafall efter det käkade vi italiensk mat och begav oss till Shim-matsudo som tog ca 1 timme. Efter lite drickande hos Stefan som bor där stack vi och sjöng karaoke. En rätt lugn och billig fredag.

Lördag var det "Sumida River Fireworks Festival" i Tokyo. Så vi tog oss till Asakusa där fyrverkerierna skulle skjutas upp. Tågen till Asakusa var lika fullsmockade som på morgon-rushen och släng då på att det var över 30 grader ute så var det en hemskt trevlig resa. När vi kom ut ur stationen möttes vi av ett hav av människor. Det var folk precis överallt. Fyrverkerierna i sig var rätt fräcka men inget super speciellt. Men det man kommer minnas mest var allt folk, det går inte beskriva. Polis överallt som försöker kontrollera alla hordar av människor, man kände sig lite som ett boskapsdjur när man gick där. Tur att man inte har klaustrofobi för det var även smockat i de "små" tunnelbannestationerna när allt folk skulle hem. Som sagt en riktig upplevelse.

Gänget som var på karaoken. Det var även 2 japaner med och det var Stefan (bredvid mig) som än en gång lyckats hitta folk som vill med och sjunga.
karaoke55
Efter karaoken så var det dags för kvällsmat(frukost?) halv 6 på morgonen på den lokala McDonald.  Och det blev en McHotDog, 200% tasty står det på pappret den var inlindad i.
ebakismat
Läste på en sida att nästan 900000 personer kom till Asakusa för att se fyrverkerierna.
folk
De blåklädda personerna var på stationen för att trycka på folk på tågen som kom från Asakusa. (Vi tog oss till Ueno för att komma bort från allt folk)
vakter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0