Dumplings!

Fick för mig igår att göra egna dumplings.
Enligt receptet
http://www.tasteline.com/recept/Kinesiska_dumplings_-_Dim_Sum

Tog en jäkla tid att göra, speciellt när mjölet jag köpt var fel, finns en jäkla massa olika sorter här. Så det behövdes typ dubbelt av vad som behövst om det var svenskt mjöl.
I receptet står där 1 cm ingerfära. vad fan är en centimeter för mått på en bit rotfrukt stor som en potatis.
Iallafall så gick det rätt hyfsat att göra, dock när jag samlade de färdig gjorda dumplingarna på en tallrik börade de smälta ihop =).

Smaken då!? Jo de var riktigt goda MEN alldeles förmycket ingerfära =)
Men man lär sig, nästa gång skall de vara perfekta.









Kommentarer
Postat av: モンイカ

Ser gott ut,skulle kunna vara ur Tv-programmet Den Japanska kocken

2010-08-22 @ 12:48:06
Postat av: マーティン

Jepp.. måste du göra nån gång sen så jag får smaka också :)



Btw är inte モニカ bättre?

2010-08-31 @ 22:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0