En seg vinter, snöat hela 2 gånger =). Och det skiftar från varmt till kallt hela tiden!

Det var ett tag sedan jag uppdaterade sist.

Inte mycket har hänt de senaste 3 veckorna faktiskt.
Plugga Plugga och sedan plugga.
Efter skolan går jag nästan alltid hem direkt nu för tiden, mycket pga att mina pengar tagit slut här =/.
Efter lite fel beräkningar och köp som dragits en månad efter själv köpet har gjort att jag måste leva snålt i denna oerhört dyra stad.

Men jag överlever =).

För typ 2 veckor sedan var jag med skolan på en djurpark, ala safari djurpark där man åker buss och tittar på djur som inte alls hör hemma i japan som lejon elefanter och noshörningar. Det roliga var att det var fullt med snö där djuren var så det var lite märkligt att se lejonen ligga bara en meter ifrån en gräsmatta full med snö.
Dock så verkade alla djuren trött och rörde knappt sig alls.
Kanske robotar?! =) det är ju trotts allt japan.

Kvällen innan safarin var jag ute med klassen och gick på karaoke.
Jag har inte snackat mycket med de flesta i klassen så jag tyckte det kunde vara ett bra tillfälle.
Speciellt efter några öl slappnar nog de av lite grann.
TRODDE jag. När jag tackade ja så berättade personen som bokade att vi skulle ha "nomihodai"= allt du kan dricka på en speciell tid.
Jag och en annan klasskamrat stack dit i tron på att det var alkohol nomihodai, som det alltid är när man går på karaoke eller barer. Men då hade dom bara bokat för läsk!!!
Jag och en klasskamrat stack då till en 7/11 och handlade sprit till oss.

Så bakfull och bara sovit 4 timmar åker jag till safarin!
Efter safarin hade jag bestämt att jag skulle se AVATAR igen. Dock så började filmen inte från 22:40 vilket gjorde att jag var helt slut när filmen väl började. Minns inget att sista halvtimmen då jag satt och sov.
Tur att jag sett den innan =).

Djurens konung verkar lite sliten.
leoj

Titt-ut


Lunchen vi fick på safarin. Is kall mat som smakade ja inte gott iallafall!!!

Mäktiga Mount Fuji, Tänk att jag varit där uppe på toppen!!!

Japanskt fiske???


Kommentarer
Postat av: Angelica

hemskt att djur som är vana vid varmt klimat går runt i snö :(

2010-02-28 @ 16:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0