Dagens lunch.

Inte mycket till inlägg men måste dela med mig med min favorit mat här.
Och det är INTE Macdonalds =).

Kinesisk nuddelmaträtt: Tantanmen.
Nuddlar, köttfärs, lite grönsaker i en rätt stark soppa. Finns i olika varianter.
Gillar den som har en sesamsås i, blir lite tjockare soppa då.

Tantanmen (坦々麺)

Var tvungen att köpa 5st dumplings(Jiaozi enl wikipedia) oxå.
Doppar dom i vinäger o soya, så himla gott att jag har funderat många gånger att bara beställa sånna tills jag blir mätt o skippar nudlar o sånt =).

Köpte med mig en tup kaviar o ett packet knäckebröd hit, så himla gott jämnfört med deras toastbröd som är det ända bröd som finns att köpa här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0